Posted on

5 gode grunde til at dyrke motion

training

Der har gennem tiden været megen snak omkring motion og sundhed – og om, hvorvidt det overhovedet gør os mere lykkelige at dyrke motion. Sandheden er imidlertid, at træning og motion er godt for mange ting, og det har indflydelse på din livskvalitet. Her får du 5 gode grunde til, at du bør dyrke motion. Om det er løb, cykling, styrketræning, fodbold, gymnastik eller lange gåture, bestemmer du selv. Alle former for motion gælder, når det kommer til at få det godt med sig selv. Dog er det dumt at tro, at motion udelukkende er skyld i din lykke. Det er det bestemt ikke.

#1: Du kommer til at se bedre ud

Der er ingen tvivl om, at du kommer til at se bedre ud, når du dyrker motion. Det er et veldokumenteret faktum, og det at motionere gør, at du får et flottere ydre på den ene eller anden måde. Og det gør os lykkelige. Vi bliver gladere, når vi føler, at vi ser godt ud. Hvor egoistisk, det end lyder, er det ingen hemmelighed.

#2: Du får mere energi

Når du dyrker motion, får du mere energi. I starten vil det være lige omvendt, men hvis du dyrker regelmæssig motion, vil du opleve, at du får mere energi i hverdagen. Du får et større overskud, og du vil føle, at du er mere på.

#3: Du aktiverer dine muskler

Sidder du ned dagen lang, kører i bil til dit job, arbejder på kontor, slapper af når du kommer hjem og spiser aftensmad siddende, vil du være inaktiv det meste af din dag. Det moderne liv kræver ikke, at vi bruger vores muskler, og derfor er det tiltrængt, hvis du dyrker motion, der får dine muskelgrupper aktiveret.

#4: Du undgår at falde sammen

Hvis du ikke aktiverer dine muskelgrupper, vil dit skelet ikke have noget til at holde det, og derfor vil tyngdekraften trække det samme. Stille og roligt. Hvis du har set gamle mennesker, der går helt foroverbøjet, er det typisk fordi, at de ikke har aktiveret deres muskelgrupper. Når du aktiverer dine muskler, bliver dit skelet strammet op, så det sætter sig, hvor det hører til. Du får rank ryg, og når du er inde i dit træningsflow, vil du opleve, at milde rygsmerter er ikke-eksisterende. Du kan også bruge BioFreeze, såfremt du får smerter.

#5: Du har mindre risiko for at blive syg

Når du træner og har en aktiv krop, er den bedre styrket mod sygdomme. Dit immunforsvar styrkes nemlig, når du træner, og sygdomme vil blive holdt på afstand.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *