Posted on

Sådan gennemfører du dit rygestop

stop-med-at-ryge

Der findes mange måder, du kan gennemføre et rygestop på, og hvordan du gør det, afhænger 100 procent af, hvem du er. Nogle måder er mere effektive end andre, og her får du et par gode råd til, hvordan du får succes med at lægge cigaretterne på hylden.

#1: Brug alle de hjælpemidler, der er nødvendige

Hvis du har svært ved at stoppe med at ryge, kan det være en god idé at anvende hjælpemidler til det. Derfor bør du vælge de hjælpemidler, der mest effektivt kan få dig igennem dit rygestop. Du skal aldrig være for fin til at bruge hjælp. Husk på, at det som regel er bedre at være afhængig af et nikotintyggegummi end af cigaretter – og det er også lettere at lægge nikotintyggegummiet på hylden igen. E-cigaretter kan også være et effektivt middel mod cigaretterne. Du finder e-væske her.

#2: Fortæl personerne i din omgangskreds omkring din beslutning

Det er altid vigtigt med støtte. Hvis du har nogle personer i din omgangskreds, der ryger, er det vigtigt at fortælle dem, at du stoppe – og at de gerne må støtte dig i din beslutning. Det gælder også personer, der ikke ryger. Men dem, du kender, der er rygere, er ofte mere tilbøjelige til at påvirke dig, så du falder i igen. Husk derfor at fortælle de personer, der er omkring dig, at du stopper med at ryge. Så har du også mere på spil, der kan forhindre dig i at falde i igen.

#3: Gem de penge, du ellers ville bruge på cigaretter

Lav en opsparingskonto, hvor du smider alle de penge ind, som du ellers ville have brugt på cigaretter. Det er en fornuftig løsning, for så kan du se, hvor meget du egentlig sparer på at være ikke-ryger. Det er mange penge på et år. Bruger du 40 kroner om dagen på cigaretter, vil du på 10 år have sparet 146.000 kroner op, som du kan bruge på alt muligt andet end at ryge.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *